18. října 2016

Krátké ohlédnutí se za sérií Harry Potter + pseudorecenze k osmému dílu

Před nedávnem jsem dočetla osmý díl Harryho Pottera. Rozhodla jsem se proto napsat recenzi. Nakonec z toho vznikla spíše taková pseudorecenze pro ty, kteří se nechtějí dozvědět příliš mnoho a zároveň mi nedalo neohlédnout se za celou sérií. :) Pokud máte knihu přečtenou, budu ráda také za vaše pohledy a komentáře.


Série o Harrym Potterovi patří mezi moje největší srdcovky. Pamatuji si, když jsem se do něj ještě jako relativně malý capart poprvé začetla. Už ve věku těch devíti, deseti let pro mě četba samotná, a zejména pak četba fantasy žánrů, byla nepostradatelnou součástí života. Dnes s úsměvem na rtech vzpomínám, jak mě právě Harry Potter dokázal pohltit tak, že pro mě bylo obtížné začíst se po jeho přečtení do čehokoliv jiného. Na každý nový díl jsem pak čekala s nadšením a horlivostí žíznivého, kterému přináší vodu a záviděla všem, kteří dosavadní díly ještě nečetli. (Taky byste po přečtení nějaké úžasné knihy nejradši všechno o ní zapomněli jen proto, abyste ji pak mohli číst zas a znovu? HP takový je.)

Po zhltnutí posledního a tolik očekávaného dílu série mi bylo hodně smutno. Znamenalo to konec něčeho, co se mi dostalo hluboko pod kůži. A pak, o pěkných pár let později, oznámili vydání osmého dílu. Vím to od minulého roku a byla jsem mezi prvními, kdo drželi v ruce české vydání.
Abych pravdu řekla, před koupí jsem nečetla ani anotaci, ani žádné recenze. Šlo mi o moment překvapení. Trošku informací se ke mně ale přece jen dostalo – povětšinou záblesky negativních ohlasů, které mě ovšem neodradily. A tak se to stalo. Knihu jsem za jediný večer přečetla… a teď mám starý známý problém se začtením se do něčeho dalšího.

Navzdory tomu, že patřím mezi velké fandy, příliš nechápu ty negativní ohlasy. Přepsaný scénář divadelní hry musí být upraven tak, aby šlo všechno svižně a hladce. Přece jen tu nemluvíme o románu. Myslím si, že zpracování tohohle „osmého“ dílu působí velmi důstojně. Některé momenty mě opravdu potěšily. Občas se dokonce objevila i nějaká ta zbloudilá slzička. :-)

K ději ale víc už nepovím. Vychutnejte si to sami. :-)

Kniha Harry Potter a prokleté dítě je krásnou vzpomínkou na kouzelnický svět paní Rowlingové. Pokud chcete ještě jednou nakouknout do Bradavic, určitě neváhejte. Dle mého to za to stojí! :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat